A keresőoptimalizálás alapjai

Miért kell egy weboldalt keresőoptimalizálni?

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) az a folyamat, amitől a weboldalunk minél jobb helyezését várjuk a Google találati listáján. Itt az organikus találati listáról beszélünk, tehát nem a fizetős találatokról, hirdetési egységekről.

Mivel hazánkban a keresések szinte 100 %-a a google keresőn történik, nyugodtan nevezhetjük google optimalizálásnak is.

Mivel a keresések, a weboldalra történő kattintások több mint 80 százalékát az első 10 találat viszi el, nyilvánvaló, hogy az a weboldal hozza az üzleti eredményeket, amelyik a fontosabb kulcsszavakra az első tíz között szerepel.

Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálást, a SEO-t?

A google számtalan rangsorolási szempontja közül a következő három a legfontosabbnak kell a minél jobban megfelelnie a weboldalnak, ha eredményeket akarunk.

  • A technikai SEO. Ez egy webes technikai dolog, azt kell elérnünk, hogy a kereső minél könnyebben és gyorsabban tudja betölteni, feltérképezni, értelmezni a honlapot.
  • Az on-page SEO, vagy tartalmi SEO. Itt a weboldal tartalmára kell összpontosítanunk. A szöveges és képi, illetve a videó tartalmakat a megfelelő kulcsszavakhoz kell igazítanunk. Figyelnünk kell a címsorokra, címekre, a képek címkéire stb. Itt azért ne feledjük, hogy a tartalom elsősorban a látogatónak készül.
  • Az off-page SEO. Vagyis milyen és mennyi link, hivatkozás mutat a honlapunkra külső, tartalmában releváns weboldalakról. Itt a minőségre helyezzük a hangsúlyt.

A keresőoptimalizálás legfontosabb eszközeivel később részletesen foglalkozunk. Addig is néhány, az általam legfontosabbnak gondolt mondat az egyes területekről.

A technikai SEO

No, akkor nézzük a legfontosabbakat.

A mobilbarát weboldal. A legóvatosabb becslések szerint is a látogatók több mint 50 százaléka a mobilján csekkolja a honlapunkat. Ami a látogatónak nem jó azt nem díjazza a google sem. Könnyen ellenőrizhető, hogyan jelenünk meg mobilon. Ne, csak a mobil megjelenést ellenőrizzük, hanem a szöveg olvashatóságát is.

A betöltődés sebessége. Amit a legkönnyebben befolyásolhatunk, az a feltöltött képek mérete. Csak akkora méretű képet töltsünk föl, amelyet az asztali gépen megjelenítünk. Gyakori hiba, hogy a telefonnal, fényképező géppel készült többezer pixelszer többezer pixeles képet egy az egyben feltöltik. A tartalomkezelő ezeket összenyomja a megfelelő megjelenítendő méretre, de ez feleslegesen lassítja az oldalt.

WWW-vel vagy www nélkül. El kell döntenünk, hogy a honlapunk, hogyan jelenjen meg. Igazából azt válasszuk, amelyik jobban mutat a névjegykártyán, egyébként mindegy. De, ha a www. valami. hu-t válasszuk, akkor a valami.hu-t irányítsuk át www-re (301-es átirányítás), illetve fordítva. Így a google biztos, hogy nem tekinti két külön de azonos tartalmú honlapnak.

A tartalmi SEO

Válasszuk ki a kulcsszavakat, amelyekre való keresésre szeretnénk jó helyezést elérni. Legyen egy fő kulcsszó és 4-3 másodlagos kulcsszó.
A fő kulcsszavunkat szerepeltessük az oldal címében (title) és a fő címben is, valamint a sima szövegben is, végül is erről kell szólnia a szövegnek. A másodlagos kulcsszavak szerepeljenek az alcímekben és a szövegben.
Tehát a weboldal szövegét is úgy tagoljuk, mint az egyéb írásokat, cikkeket. Tehát főcím, alcímek és az azok alá besorolt tartalmak.
A kulcsszavak sűrűsége legyen 2-5 százalék között. Ezt azért ne lépjük túl.
Mindig tartsuk szem előtt, hogy a honlap szövege az embereknek szól. Legyen jól tagolt, könnyen átlátható és természetesen érdekes.

A képek. A feltöltött képeknél mindig töltsük ki az „alt” és a „title” címkéket. Ezek kapcsolódjanak a képen látható dolgokhoz és az oldal szöveges tartalmához.

A linképítés

A linképítés célja, hogy minél több a mi témánkkal releváns tartalmú oldalakról kapjunk hivatkozásokat, linkeket.

Itt elsősorban a minőségre és ne a mennyiségre helyezzük a hangsúlyt. Mindenképp tartózkodjunk a hivatkozó linkek tömeges megjelenésétől. A linképítéssel csak óvatosan, mert a rövid idő alatt szerzett nagyszámú linkek még büntetést is vonhatnak maguk után.

Honnan szerezzünk linkeket? Keressük fel az ingyenes linkkatalógusokat, készítsünk listát róluk. Ha hetente két-három katalóguslinket szerzünk, abból még nem lehet baj.
Hozzunk létre blogokat néhány ingyenes blogszolgáltatónál, ahol magunk hozzuk létre a releváns tartalmat. Innen már mi dönthetjük el melyik bejegyzésbe helyezünk el linket.
Következhetnek a vendég blogolások az elhelyezett linkekkel. Ez azt jelenti, hogy a jó tartalomért cserébe megjelenítik az írásunkat a benne elhelyezett linkkel.
Végül használhatjuk a fizetett Pr cikkekből származó linképítést.

Nyilván nem ilyen egyszerű a linképítés, de kezdetnek megteszi. A további lehetőségekkel később még foglalkozni fogunk.

Jó munkát a SEO kezdeti lépéseihez!

Neked ajánlom: 

Márkaépítés kisvállalkozásoknak

  • Miért jó egy vállalkozásnak a brandépítés?
  • A brandépítés ingyenes eszközei.