Márkaépítés

Brandépítés kisvállalkozásoknak

A kkv-k számára a márkaépítés megkerülhetetlen

Márkaépítés, brandépítés

 

A jó brandek iránti igény a kezdetektől megvolt a magyar vállalkozókban.

Kedves olvasó! Engedd meg, hogy meghívjalak egy kis időutazásra.

20-25 évvel ezelőtt a cégalapítás úgy nézett ki, hogy a vállalkozó összedugta a fejét a könyvelővel és közösen kitaláltak egy ütős cégnevet.
Mára talán már viccesnek tűnnek a korai jól hangzó cégnevek mint a „Gyerünk Bt.” vagy a „Megoldás Kft.”. Itt kérek elnézést a cégektől. Nem bántani szeretném Őket, inkább fejet hajtok a szellemes névválasztás előtt.

Az ezredforduló közeledtével a kkv alapítók ráéreztek és igyekeztek kihasználni a lehetőséget. Csak a jó ég tudja hány „pontpontpont 2000 Kft.” cégnév született kishazánkban. Nem is csoda, hiszen mindenki számára különleges volt a helyzet, hogy a dátumok írását 2000-rel kezdtük, az YK2 őrületet nem is említve.

Az uniós csatlakozás közeledte hozta az új divatot. Megalakultak az EURO pontpontpont Kft-k, Bt-k. Ekkor már divatos volt valamilyen idegen (többnyire angol és német) szavakkal, vagy azok magyarral való keverésével cégnév választás. Ez napjainkban is tart és valószínűleg még eltart egy ideig.

Ezekben a régi időkben a márkaépítés kimerült a névjegykártyákban és a szórólapokban, illetve az ügyesebb kisvállalkozók esetében az újságokban megjelenő cikkekben, hirdetésekben. A televíziós reklámokról a kkv-k még álmodni sem mertek.

Márkaépítés kisvállalkozásoknak