Brandépítés kisvállalkozásoknak

A kkv-k számára a márkaépítés megkerülhetetlen

Márkaépítés, brandépítés

 

A jó brandek iránti igény a kezdetektől megvolt a magyar vállalkozókban.

Kedves olvasó! Engedd meg, hogy meghívjalak egy kis időutazásra.

20-25 évvel ezelőtt a cégalapítás úgy nézett ki, hogy a vállalkozó összedugta a fejét a könyvelővel és közösen kitaláltak egy ütős cégnevet.
Mára talán már viccesnek tűnnek a korai jól hangzó cégnevek mint a „Gyerünk Bt.” vagy a „Megoldás Kft.”. Itt kérek elnézést a cégektől. Nem bántani szeretném Őket, inkább fejet hajtok a szellemes névválasztás előtt.

Az ezredforduló közeledtével a kkv alapítók ráéreztek és igyekeztek kihasználni a lehetőséget. Csak a jó ég tudja hány „pontpontpont 2000 Kft.” cégnév született kishazánkban. Nem is csoda, hiszen mindenki számára különleges volt a helyzet, hogy a dátumok írását 2000-rel kezdtük, az YK2 őrületet nem is említve.

Az uniós csatlakozás közeledte hozta az új divatot. Megalakultak az EURO pontpontpont Kft-k, Bt-k. Ekkor már divatos volt valamilyen idegen (többnyire angol és német) szavakkal, vagy azok magyarral való keverésével cégnév választás. Ez napjainkban is tart és valószínűleg még eltart egy ideig.

Ezekben a régi időkben a márkaépítés kimerült a névjegykártyákban és a szórólapokban, illetve az ügyesebb kisvállalkozók esetében az újságokban megjelenő cikkekben, hirdetésekben. A televíziós reklámokról a kkv-k még álmodni sem mertek.

Márkaépítés kisvállalkozásoknak

A brandépítés, a márkaépítés legfontosabb eszköze napjainkban az internet lett. Ez jó hír a kisvállalkozások számára, mert a márkaépítés lehetősége már nem csak a multik privilégiuma.

Egy kezdő vállalkozásnak is megvan lehetősége arra, hogy tudatosan építse a saját brandjét. A saját márka, brand lehet egy termék, de lehet maga a cég, vagy egy jellemző szolgáltatás.

Miért jó egy vállalkozásnak a brandépítés?

Egy induló kisvállalkozás nem tudja felvenni a versenyt a nagy marketing büdzsével rendelkező cégekkel az online piacon.

Azonban egy jó márkaépítéssel elérheti, hogy a potenciális ügyfelei a saját cégnévre, terméknévre keressenek. Ha a látogató a céged, a branded nevére keres, a keresők téged fognak hozni a topp találatok között.

A márkanévre történő keresés fontosságát talán jól mutatja, hogy egyes cégek kattintás alapú hirdetéseket állítanak be a nagy konkurens cég nevére is. Kicsit olyan ez, mint amikor a nagyforgalmú ismert bútoráruház mellett nyit egy bemutatótermet a kis konyhabútoros cég.

Google hirdetés

A márkaépítés ingyenes eszközei.

A közösségi média az első olyan ingyenes terep, ahol érdemes kezdeni.

Hozz létre Facebook oldalt a márkaneveddel, A borítóképre tedd rá a logód, és a márkaneved. Posztolj sokat, naponta többet is. Osszd meg az oldalad, a posztokat az ismerősökkel, ők a saját ismerőseikkel. Szerezz minél több lájkot, és követőt.

A következő lépés lehet az Instagram fiók létrehozása. Azonban jó, ha tudjuk, hogy amíg a Facebook a felnőttek között az idősebb generációk a lelkes felhasználók, addig az instagram fiatalok közösségi tere.
A facebook és az instagram használatáról még több és részletesebb írások lesznek a blogon.

A következő ingyenes márkaépítési eszköz a Google Cégem szolgáltatás. Létrehozhatod a vállalkozásod profilját és megjelensz a google térképes találatok között. A google cégem gyakorlatilag egy újabb közösségi oldal. Feltölthetsz képeket, videókat, bemutathatod a cégedet. A használatához közzé kel tenned az üzleted, telephelyed, vagy a székhelyed címét.

Google Cégem

Vigyázz, a látogatók értékelhetik, és értékelik is majd a vállalkozásodat. Az értékelések között lehetnek negatívak is, de ez ne vegye el a kedvedet. Igyekezz minden véleményre kulturáltan válaszolni, soha ne menj bele az adok-kapok vitába. Az esetleges negatív bejegyzés csak elenyésző lesz.

Google Cégem vélemények

A fenti ingyenes brand építési lehetőségek használata előtt mindenképp olvasd el a felhasználási szabályokat.

Sikeres márkaépítést kívánok mindenkinek!

Neked ajánlom: 

A keresőoptimalizálás alapjai

  • A technikai SEO.
  • Az on-page SEO, vagy tartalmi SEO.
  • Az off-page SEO.

Ha még nincs weboldalad, de szeretnél

  • Ingyen weboldal, vagy fizetős domain.
  • Mit nyerünk a saját domainnel?
  • Hogyan tervezd a weboldalad.