A keresőoptimalizálás alapjai
Miért kell egy weboldalt keresőoptimalizálni?
A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) az a folyamat, amitől a weboldalunk minél jobb helyezését várjuk a Google találati listáján. Itt az organikus találati listáról beszélünk, tehát nem a fizetős találatokról, hirdetési egységekről.
Mivel hazánkban a keresések szinte 100 %-a a google keresőn történik, nyugodtan nevezhetjük google optimalizálásnak is.
Mivel a keresések, a weboldalra történő kattintások több mint 80 százalékát az első 10 találat viszi el, nyilvánvaló, hogy az a weboldal hozza az üzleti eredményeket, amelyik a fontosabb kulcsszavakra az első tíz között szerepel.
Hogyan kezdjük el a keresőoptimalizálást, a SEO-t?
A google számtalan rangsorolási szempontja közül a következő három a legfontosabbnak kell a minél jobban megfelelnie a weboldalnak, ha eredményeket akarunk.
- A technikai SEO. Ez egy webes technikai dolog, azt kell elérnünk, hogy a kereső minél könnyebben és gyorsabban tudja betölteni, feltérképezni, értelmezni a honlapot.
- Az on-page SEO, vagy tartalmi SEO. Itt a weboldal tartalmára kell összpontosítanunk. A szöveges és képi, illetve a videó tartalmakat a megfelelő kulcsszavakhoz kell igazítanunk. Figyelnünk kell a címsorokra, címekre, a képek címkéire stb. Itt azért ne feledjük, hogy a tartalom elsősorban a látogatónak készül.
- Az off-page SEO. Vagyis milyen és mennyi link, hivatkozás mutat a honlapunkra külső, tartalmában releváns weboldalakról. Itt a minőségre helyezzük a hangsúlyt.
A keresőoptimalizálás legfontosabb eszközeivel később részletesen foglalkozunk. Addig is néhány, az általam legfontosabbnak gondolt mondat az egyes területekről.