Ha még nincs weboldalad…

Weboldal készítés

Miért van szüksége egy kisvállalkozásnak, vállalkozónak weboldalra

  • Legyen mit ráírni a névjegykártyára,
  • azért, hogy komolyabbnak, profibbnak tűnjön a vállalkozás,
  • új ügyfelek, vásárlók szerzésére,
  • azért, mert már a konkurenciának is van.

A kérdések becsapós, mert valamennyi válasz igaz valamennyi vállalkozásra.
Igen, működjön bármilyen jól a céged, lehet nagyon stabil ügyfélköröd, nincs szükséged új ügyfelekre, de az mégis csak ciki, ha nincs weboldala a cégnek.

Ingyen weboldal, vagy fizetős domain

Az „ingyen lehet weboldalad” konstrukciók valamelyik fő domain-hoz kapcsolódó, a felhasználó által választott aldomain névre feltöltött tartalomról szólnak. Egy beállított tartalomkezelő rendszer megkönnyíti a felhasználónak az új honlap tartalommal történő feltöltését. Esetenként még az előre feltöltött web design-ok közül is választhatunk, egyedibbé téve a weboldalunkat. A szolgáltató hasznát az biztosítja, hogy ezen oldalakon linkeket, reklámokat helyezhet el, így támogatva egyéb webhelyeket.

De, mi ezzel a baj?

Alapvetően nincs ezzel semmi baj. Az „ingyen”-nel, a matekkal van probléma hosszútávon. Máris elmondom miért.
Egy weboldal költségét a következő tételek teszik ki:

  • A domain regisztráció és a tárhelybérlet költsége,
  • a weboldal létrehozás költsége,
  • a webhely tartalommal való feltöltésének költsége,
  • a webmarketing, a keresőoptimalizálás költsége.

 A fentiek közül csak a domain és a tárhely költségét spóroltuk meg, de hosszú távon ez lesz a kisebb költség többihez képest.

A honlap létrehozásán is spórolhatunk, hiszen vannak ingyenes eszközök erre a célra, igaz időt kell áldozni rá (tehát költség).

A tartalom létrehozása viszont igen is költséges és/vagy időigényes (tehát megint csak költséges) munka. A „majd ír a gyerek vagy az asszony valamit” kora lejárt! Nem a google miatt, a látogatók, az ügyfelek miatt.     

A kész weboldal keresőoptimalizálása, az online marketing már az igen költséges tartományba tartozik.

Mit nyerünk a saját domainre fölrakott honlappal

Röviden sokat.
Jobban elnyerjük a látogatók, az ügyfelek bizalmát (ez a legfontosabb), hiszen látják, hogy egy komoly vállalkozásról van szó.
Szabadon használhatjuk a google webmester eszközeit, analitikáját, látogatottsági statisztikákat stb.
Minden a sajátunk, nem fog elveszni a befektetett munka és pénz hosszú évek után sem.
Nem függ a vállalkozásunk online megjelenése, a vállalkozás brandje az ingyenes weboldal szolgáltató üzleti sikereitől.

 

Így kezd el tervezni a weboldalad

A weboldal elkészítése tulajdonképpen a vállalkozás online marketingjének egyik legelső eszköze. Ezzel a szemlélettel kezdj neki a honlapod tervezésének.

A weboldalt a látogatóknak, ügyfeleknek üzemelteted, Őket kell maximálisan kiszolgálni.
Gondold végig, miért kattint az oldaladra a látogató.

  • Információt szeretne az adott szolgáltatásról, termékről?
  • Képeket szeretne látni a termékről?
  • A vásárlás menetére, a szolgáltatás igénybevételének lehetőségeire kíváncsi?
  • Vásárolni, megrendelni akar?

Az információkat, a terméket mindenki gyorsan szeretné elérni.

Legyen a weboldaladnak könnyen áttekinthető, átlátható menürendszere. Könnyen lehessen navigálni, olvasni egy gagyi mobilon is. Ha a látogató nehezen találja meg a fenti infókat, úgy érzi majd csak raboltad az idejét.

Mit tegyek, ha saját weboldalt szeretnék a vállalkozásomnak

Egy jó domain név regisztrációval kezdődik a munka (avallalkozasod.hu).
A név legyen rövid és ékezet nélküli (van lehetőség ékezetes domain névre, de ezt nem javaslom). Lehet a céged neve, vagy rövidítése, vagy olyan név, amelyről könnyen asszociálunk a cégre vagy a szolgáltatásra.
Én a MédiaCenter-t javaslom, de van biztosan más, hasonlóan korrekt, profi domain és tárhelyszolgáltató is.

Ha megtörtént a regisztráció, következhet a weboldal készítése és feltöltése a tárhelyre. Nyilván a honlap tartalma nem lesz egyből végleges (soha nem lesz az), de a legfontosabb infók megléte esetén már fel lehet tölteni. A weboldal készítésekor már figyelni kell a keresőoptimalizálás szempontjaira (technikai SEO). A tartalom készítéskor pedig a tartalom optimalizálására (on-page SEO).

De, én ehhez nem értek

Nem baj! Több lehetőséged is van.

  • Megkeresed a számodra árban, a szolgáltatás minőségében is megfelelő céget és elvégzik a munkát.
  • Vagy utánamész a témának, sokat olvasol róla (olvasod az alfalink blogot), és apránként megtanulod amire szükséged van.
    A weboldal készítés, a keresőoptimalizálás megtanulható. Elvégre egy kisvállalkozásnak nincs szüksége egyből több száz ügyfélre.

Az utóbbihoz sok sikert, sok ügyfelet kívánok!

Neked ajánlom: 

A keresőoptimalizálás alapjai

  • A technikai SEO.
  • Az on-page SEO, vagy tartalmi SEO.
  • Az off-page SEO.

Márkaépítés kisvállalkozásoknak

  • Miért jó egy vállalkozásnak a brandépítés?
  • A brandépítés ingyenes eszközei.