Ha még nincs weboldalad…
Miért van szüksége egy kisvállalkozásnak, vállalkozónak weboldalra
- Legyen mit ráírni a névjegykártyára,
- azért, hogy komolyabbnak, profibbnak tűnjön a vállalkozás,
- új ügyfelek, vásárlók szerzésére,
- azért, mert már a konkurenciának is van.
A kérdések becsapós, mert valamennyi válasz igaz valamennyi vállalkozásra.
Igen, működjön bármilyen jól a céged, lehet nagyon stabil ügyfélköröd, nincs szükséged új ügyfelekre, de az mégis csak ciki, ha nincs weboldala a cégnek.
Ingyen weboldal, vagy fizetős domain
Az „ingyen lehet weboldalad” konstrukciók valamelyik fő domain-hoz kapcsolódó, a felhasználó által választott aldomain névre feltöltött tartalomról szólnak. Egy beállított tartalomkezelő rendszer megkönnyíti a felhasználónak az új honlap tartalommal történő feltöltését. Esetenként még az előre feltöltött web design-ok közül is választhatunk, egyedibbé téve a weboldalunkat. A szolgáltató hasznát az biztosítja, hogy ezen oldalakon linkeket, reklámokat helyezhet el, így támogatva egyéb webhelyeket.
De, mi ezzel a baj?
Alapvetően nincs ezzel semmi baj. Az „ingyen”-nel, a matekkal van probléma hosszútávon. Máris elmondom miért.
Egy weboldal költségét a következő tételek teszik ki:
- A domain regisztráció és a tárhelybérlet költsége,
- a weboldal létrehozás költsége,
- a webhely tartalommal való feltöltésének költsége,
- a webmarketing, a keresőoptimalizálás költsége.
A fentiek közül csak a domain és a tárhely költségét spóroltuk meg, de hosszú távon ez lesz a kisebb költség többihez képest.
A honlap létrehozásán is spórolhatunk, hiszen vannak ingyenes eszközök erre a célra, igaz időt kell áldozni rá (tehát költség).
A tartalom létrehozása viszont igen is költséges és/vagy időigényes (tehát megint csak költséges) munka. A „majd ír a gyerek vagy az asszony valamit” kora lejárt! Nem a google miatt, a látogatók, az ügyfelek miatt.
A kész weboldal keresőoptimalizálása, az online marketing már az igen költséges tartományba tartozik.
Mit nyerünk a saját domainre fölrakott honlappal
Röviden sokat.
Jobban elnyerjük a látogatók, az ügyfelek bizalmát (ez a legfontosabb), hiszen látják, hogy egy komoly vállalkozásról van szó.
Szabadon használhatjuk a google webmester eszközeit, analitikáját, látogatottsági statisztikákat stb.
Minden a sajátunk, nem fog elveszni a befektetett munka és pénz hosszú évek után sem.
Nem függ a vállalkozásunk online megjelenése, a vállalkozás brandje az ingyenes weboldal szolgáltató üzleti sikereitől.
Így kezd el tervezni a weboldalad
A weboldal elkészítése tulajdonképpen a vállalkozás online marketingjének egyik legelső eszköze. Ezzel a szemlélettel kezdj neki a honlapod tervezésének.
A weboldalt a látogatóknak, ügyfeleknek üzemelteted, Őket kell maximálisan kiszolgálni.
Gondold végig, miért kattint az oldaladra a látogató.
- Információt szeretne az adott szolgáltatásról, termékről?
- Képeket szeretne látni a termékről?
- A vásárlás menetére, a szolgáltatás igénybevételének lehetőségeire kíváncsi?
- Vásárolni, megrendelni akar?
Az információkat, a terméket mindenki gyorsan szeretné elérni.
Legyen a weboldaladnak könnyen áttekinthető, átlátható menürendszere. Könnyen lehessen navigálni, olvasni egy gagyi mobilon is. Ha a látogató nehezen találja meg a fenti infókat, úgy érzi majd csak raboltad az idejét.
Mit tegyek, ha saját weboldalt szeretnék a vállalkozásomnak
Egy jó domain név regisztrációval kezdődik a munka (avallalkozasod.hu).
A név legyen rövid és ékezet nélküli (van lehetőség ékezetes domain névre, de ezt nem javaslom). Lehet a céged neve, vagy rövidítése, vagy olyan név, amelyről könnyen asszociálunk a cégre vagy a szolgáltatásra.
Én a MédiaCenter-t javaslom, de van biztosan más, hasonlóan korrekt, profi domain és tárhelyszolgáltató is.
Ha megtörtént a regisztráció, következhet a weboldal készítése és feltöltése a tárhelyre. Nyilván a honlap tartalma nem lesz egyből végleges (soha nem lesz az), de a legfontosabb infók megléte esetén már fel lehet tölteni. A weboldal készítésekor már figyelni kell a keresőoptimalizálás szempontjaira (technikai SEO). A tartalom készítéskor pedig a tartalom optimalizálására (on-page SEO).
De, én ehhez nem értek
Nem baj! Több lehetőséged is van.
- Megkeresed a számodra árban, a szolgáltatás minőségében is megfelelő céget és elvégzik a munkát.
- Vagy utánamész a témának, sokat olvasol róla (olvasod az alfalink blogot), és apránként megtanulod amire szükséged van.
A weboldal készítés, a keresőoptimalizálás megtanulható. Elvégre egy kisvállalkozásnak nincs szüksége egyből több száz ügyfélre.
Az utóbbihoz sok sikert, sok ügyfelet kívánok!
A keresőoptimalizálás alapjai
- A technikai SEO.
- Az on-page SEO, vagy tartalmi SEO.
- Az off-page SEO.
Márkaépítés kisvállalkozásoknak
- Miért jó egy vállalkozásnak a brandépítés?
- A brandépítés ingyenes eszközei.